پویش اروین میعان

مشتری همیشگی ما خواهید شد, شرط میبندیم :)

مضرات اسید سیتریک

مضرات اسید سیتریک چیست؟ , مضرات اسید سیتریک , ضررهای اسید سیتریک , اسید سیتریک خشک , اسید سیتریک آبدار

اسید سیتریک یک ماده شیمیای مهم و با ارزش در صنعت است. این ماده به طور گسترده در صنابع مختلف به خصوص صنایع غذایی مورد استفاده قرار میگیرد. از این رو ما تصمبم گرفتیم در این مقاله به فواید و مضرات اسید سیتریک چیست؟ بپردازیم. همجنین در اینجا به ماهیت این ماده شیمیایی  آن نیز میپردازیم. پس تا انتها با ما باشید.

———- برای خرید و قیمت عمده اسید سیتریک اینجا کلیک کنید. ———-

ماهیت اسید سیتریک چیست؟

اگر چه هدف اصلی ما معرفی و پرداختن به موضوع مضرات اسید سیتریک چیست؟ است. اما آشنایی با ماهیت اسید سیتریک نیز خالی از لطف نیست. اسید ستریک همانطور که از نامش پیداست نوعی اسید است. اما این اسید ضعیف بوده و نمیتواند آسیب جدی برای ما ایجاد کند. این ماده به طور طبیعی در مرکباتی چون لیمو ترش وجود دارد. از این رو علت ترشی لیمو را میتوان به اسید سیتریک نسبت داد. همچنین علت سوزش دست و صورت در هنگام برخورد به لیمو ترش نیز به دلیل وجود همین ماده شمیایی است.

مضرات اسید سیتریک چیست؟

اما با وجود تمامی این خواص، مضرات اسید سیتریک چیست؟ تنها اسید سیتریک در صورتی میتواند باعث ایجاد آسیب شود که به طور مستقیم با پوست و چشم برخورد داشته باشد. به طوری که اگر این ماده طی مدت زیادی با پوست شما در ارتباط باشد باعث ایجاد تورم و سوزش و حتی کهیر میشود. از طرفی اگر این ماده شیمیایی به چشم برخورد کند باعث ایجاد سوزنش میشود. به طوری که لازم است سریعا چشمان خود را با آب شست وشو دهید.

مضرات اسید سیتریک در نوشابه

اگر چه اسید سیتریک یک اسید ضعیف است. ولی استفاده مکرر از آن سبب میشود که مینای دندان اسیب ببیند و به دنبال آن دندان ها پوسیده شوند. همچنین این ماده به مرور زمان میتواند به دندان ها آسیب برساند. پس این اسید در عین اینکه در صنایع غذایی بسیار مهم و کاربردی است میتواند مضر هم باشد. پس حال که با مضرات اسید سیتریک در نوشابه آشنا شدیم بهتر است سعی کنیم از نوشیدنی های گاز دارد و نوشابه ها کمتر استفاده کنیم.

علت مضر بودن اسید سیتریک برای بدن

اسید سیتریک همان اسید ضعیف و ترش مزه ایست که در میوه ها و مرکبات یافت میشود و دلیل ترش مزه ای این مواد اسید سیتریک است. پس قاعدتا این اسید برای بدن مضر نیست چرا که میوه ها و مرکبات برای بدن مضر نیستند. ولی علت مضرات اسید سیتریک در نوشابه دلیل دیگری دارد. در واقع اسید سیتریکی که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار میگیرد اسیدی دست ساز است. این اسید به وسیله انسان ها از ذرت استخراج میشود. پس این اسید از میوه ها نیست. اگر چه این اسید سیتریک یک ماده نگه دارنده قوی برای مواد غذایی است به طوری که از فساد مواد جلوگیری میکند. ولی همین اسید سیتریک اگر زیاد استفاده شود قطعا میتواند مضر هم باشد.

 

مقالات اخیر

محصولات ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس