پویش اروین میعان

مشتری همیشگی ما خواهید شد, شرط میبندیم :)

اسید فسفریک در کشاورزی

اسید فسفریک در کشاورزی

از کاربرد اسید فسفریک در کشاورزی همین قدر که فسفر یک ماده مغذی ضروری گیاه است که توسط ریشه گیاهان جذب می شود. طریقه جذب معمولاً به صورت یون دی هیدروژنفوفات، H2PO4-، مشتق شده از اسید فسفریک، H3PO4 است. از اسید فسفریک تولید شده برای تولید کود استفاده می شود. اسید فسفریک عمدتاً به سه نمک فسفات تبدیل می شود تا بتوان از آن به عنوان کود استفاده می شود: 1-سوپر فسفات سه گانه (TSP). 2- دیامونیوم هیدروژن فسفات (DAP). 3- مونوآمونیم دی هیدروژنفو فات (MAP) هستند. در ادامه شما را با استفاده از اسید فسفریک در کشاورزی آشنا می کنیم که شامل گیاهان و کودها نیز می شود.

———- برای خرید و قیمت عمده اسید فسفریک اینجا کلیک کنید. ———-

کاربردهای اسید فسفریک در کشاورزی (کودها)

از آنجایی که اسید فسفر و مشتقات آن در گیاهان متابولیزه نمی شوند. این ادعا که فسفونات می تواند به مواد مغذی مورد نیاز فسفر برای رشد گیاه کمک کند، باید با احتیاط زیاد مصرف شود. با تأیید سایر تحقیقات در مورد اثربخشی اسید فسفر در برابر oomy-cetes (گروهی از عوامل بیماری‌زا که شامل کپک‌های آبی و سفیدک کرکی می‌شوند). دریافتند که فسفیت قادر به کنترل ریشه Phytophthora و روتون گوجه فرنگی و فلفل است. محققان همچنین از توانایی اسید فسفریک در کشاورزی برای عمل به عنوان منبع غذایی برای رشد گیاه آزمایش کردند. دریافتند که علائم کمبود P زمانی ایجاد می شود که گیاهان به صورت هیدروپونیک با اسید فسفر به عنوان تنها منبع فسفر (بدون فسفات) رشد می کنند.

اسید فسفریک در گیاهان

در راستای تاثیر اسید فسفریک در کشاورزی بهتر است بداینم که: هر دو اسید فسفریک (H3PO4) و اسید فسفر (H3PO3) مواد شیمیایی کشاورزی ضروری برای تولید محصول هستند. در شرایط رشد طبیعی گیاه، هر دو تجزیه می شوند و به صورت آنیون های مربوطه، فسفات و فسفیت وجود دارند. تمایز واضحی بین دو ترکیب شیمیایی کشاورزی وجود دارد: اولی منبع مغذی فسفر ضروری برای گیاهان است . دومی نیز به کنترل اپیدمی های کشاورزی اوومیست ها کمک می کند. فسفات و فسفیت در داخل گیاه معادل نیستند. اسید فسفریک یا فسفات نمی تواند به عنوان اسید فسفر یا فسفیت عمل کند و بالعکس. از آنجایی که فسفیت ها سیستمیک هستند و در گیاهان بسیار پایدار هستند، نباید به طور مکرر از آنها استفاده شود.

اسید فسفریک مورد استفاده در کشاورزی

در این بخش به دیگر کاربردهای اسید فسفریک در کشاورزی میپردازیم. برخی گزارش ها حاکی از آن است که تقریباً 80 درصد اسید فسفریک تولید شده در تولید کود مورد استفاده قرار می گیرد. کود فسفاته قابل توجهی در خاک های مناطق آبی استفاده می شود. اگر رفتار اسید فسفریک مایع پس از ادغام با خاک به گونه ای باشد که در ناحیه ریشه نفوذ کند. در غیر این صورت به اندازه کودهای فسفات خشک در القای پاسخ مطلوب گیاه کارآمد باشد. در این صورت استفاده از مزایای دیگر ارائه شده با استفاده از این روش عملی به نظر می رسد.

نحوه استفاده از سنگ فسفات

کود در آب آبیاری اسید فسفریک تجاری (52٪ P2O5 موجود) با استفاده از اسید سولفوریک اضافی به سنگ فسفات تولید می شود. این اسید فسفریک معمولاً به مقدار اضافی سنگ فسفات برای ساخت سوپر فسفات غلیظ اعمال می شود. مقدار معینی از اسید فسفریک می تواند فسفر قابل دسترس بیشتری را با استفاده از آن در سنگ فسفات نسبت به استفاده مستقیم از آن به عنوان کود به دست آورد. به دلیل ارزش بالقوه آن در تولید سوپر فسفات غلیظ، اسید فسفریک تجاری بسیار کم به عنوان کود استفاده شده است.

خرید و قیمت عمده اسید فسفریک هندی

نتیجه گیری

خب حال که از کاربرد اسید فسفریک در کشاورزی آگاه شدیم. لازم است بدانیم: که تحقیقات کافی وجود ندارد که در آن ارزش مقایسه ای اسید به عنوان یک کود مورد بررسی قرار گرفته باشد. هدف از مطالعات گزارش شده در این مقاله، مقایسه:

(الف) ارزش اسید فسفریک تجاری و سوپر فسفات غلیظ به عنوان کود زمانی که به صورت معادل استفاده می شود.

(ب) روش های مختلف استفاده و رقیق سازی اسید فسفریک.

(ج) استفاده از اسید فسفریک در کشاورزی.

در همین راستا تولید کنندگان کود میتوانند مواد شیمیایی مورد نیاز خود را از شرکت مواد شیمیایی معتبر در سرتاسر ایران تامین نمایند.

مطالعه مقاله زیر نیز به شما پیشنهاد میشود:

روش های تولید اسید فسفریک

کاربردهای اسید فسفریک و فواید آن در صنایع + مضرات و خطرات اسید فسفریک

مقالات اخیر

محصولات ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس