پویش اروین میعان

مشتری همیشگی ما خواهید شد, شرط میبندیم :)

مصرف لیتیوم کربنات و عوارض لیتیوم

مصرف لیتیوم کربنات و عوارض لیتیوم

در این مقاله قصد داریم به مصرف لیتیوم کربنات و عوارض لیتیوم بپردازیم. این دارو یکی از دارو های موثر در درمان بیماری مانیک، افسردگی عود کننده، پیشگیری مانیا و رفتار های تهجمی مورد استفاده قرار میگیرد. این دارو به طور موثر و مفیدی در درمان بیماری های روانی تاثیر گذار است. اما باید دقت داشت در تشخیص بیماری و تجویز این دارو هیچ کار خودسرانه ای انجام ندهید. تمامی این مراحل باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد و شما نباید در آن دخیل باشبد. به همین منظور ما در این مقاله به نحوه مصرف این ماده و عوارض آن خواهیم پرداخت.

———- برای خرید و قیمت عمده لیتیم کربنات اینجا کلیک کنید. ———-

نحوه عملکرد لیتیوم سدیم

پیش از توضیح توضیح مصرف لیتیوم کربنات و عوارض لیتیوم دانستن نحوه عملکرد این دارو خالی از لطف نیست. جالب است بدانید نوح عملکرد این ماده هنوز مشخص نیست. اما احتمال داده میشود که از آنجایی که لیتیوم به سدیم شباهت دارد. این ماده میتواند به جای سدیم انتقال پیام های عصبی بدن را بر عهده بگیرد. به نحوی که روی تولید پیام عصبی تاثیر میگذارند و  تعداد این پیام ها را کم میکنند. به طوری که برروی گیرنده های عصبی نظیر سروتونین، استیل کولین، نوراپی نفرین تاثیر میگذارند.

لیتیوم کربنات و عوارض لیتیوم

در این بخش به لیتیوم کربنات و عوارض لیتیوم خواهیم پرداخت:

  • این دارو میتواند روی غدد درون ریز تاثیر بگذارد و موجب کم کاری تیروئید شود.
  • از عوارض لیتیوم کربنات میتوان به مشکلات قلبی عروقی نظیر: ایجاد موج غیر طبیعی T در الکتروکاردیوگرام، آریتمی قلبی، شوک، سفتی قفسه سینه، برادی کاردی، آدم، میکسدم، سردی اندام های انتهایی، سنکوپ، اختلال در عملکرد گره سینوسی و غیره.
  • این دارو میتواند به پوست و مو هم آسیب برساند. خشکی پوست، ریزش و نازک شدن موها، خارش، تشدید پسوریازیس، زخم پوستی، راش پوستی، پسو ریازیس و غیره.
  • این دارو میتواند باعث ایجاد علائمی نظیر افزایش یا کاهش وزن و یا عطش شدید شود.
  • از لیتیوم کربنات و عوارض لیتیوم میتوان به مشکلات گوارشی اشاره کرد. مشکلاتی نطیر: اسهال، پوسیدگی دندان، درد شکمی، بی اختیاری مدفوع، تهوع، ریزش غیر ارادی بزاق، اختلال چشایی، سوهاضمه، استفراغ، تغییرات زبان، تورم لب ها، گساتریت، نفخ، اختلالت جنسی و غیره.
  • درد های موضعی در انگشتان دست و پا.

نکات مهم در مصرف لیتیوم کربنات

در قسمت بالا به برخی از عوارض مهم لیتیوم اشاره شد. چرا که بحث لیتیوم کربنات و عوارض لیتیوم بسیار گسترده است و متاسفانه در حوصله این صفحه از وبسایت خارج است. از این رو در این بخش به برخی نکات مهم در هنگام مصرف لیتیوم میپردازیم:

  • لیتیوم باید طبق تشخیص پزشک مصرف شود.
  • با بروز هر کدام از علائم فوق و هر علائم جدیدی در بدنتان سریعا به پزشک مراجعه کنید.
  • از قطع یا کم کردن ناگهانی این دارو دوری کنید.
  • در طول دوره درمان سعی کنید از آب و سدیم کافی استفاده نمایید.
  • و غیره

پویش اروین میعان

پویش اروین میعان یکی از معتبر ترین مراکز پخش و تولید مواد شیمیایی و دارویی است. این شرکت اکثر مواد دارویی و شیمیایی وارداتی را وارد کرده و به دست مصرف کنندگان میرساند. به همین دلیل بسیاری از شرکت های تولید کننده داخلی و داروخانه ها مواد شیمیایی و دارویی خود را از این مرکز تهیه میکنند.

مقالات اخیر

محصولات ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس