پویش اروین میعان

مشتری همیشگی ما خواهید شد, شرط میبندیم :)

کاربرد سیلیکات سدیم در بتن

کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها

کاربرد سیلیکات سدیم در بتن یکی از ده ها کاربرد این ماده شیمیایی محسوب میشود. متاسیلیکات سدیم یکی از پرطرفدارترین و ارزان ترین مواد شیمیایی در صنعت محسوب میشود. از این رو کاربرد های بسیار زیادی از این ماده صورت میگیرد. اما ما این مقاله را فقط و فقط برای کاربرد این ماده در بتن اختصصاص داده ایم. در مقاله های بعدی نیز به کاربرد های دیگر آن خواهیم پرداخت. از آنجایی که این ماده در صنعت دارای اهمیت زیادی است، داشتن اطلاعات جزئی در آن خالی از لطف نیست. در پایان این مقاله هم به معرفی یکی از معتبر ترین مراکز برای خرید انواع مواد شیمیایی میپردازیم. بنابراین اگر به این مطالب علاقه مند هستید تا انتها با ما باشید. چنانچه دوست داشتید در زمینه کاربرد های سیلیکات سدیم اطلاعات بیشتری کسب کنید به مقاله زیر مراجعه نمایید:

———- برای خرید و قیمت عمده متاسیلیکات سدیم اینجا کلیک کنید. ———-

کاربرد سیلیکات سدیم در بتنکاربرد سیلیکات سدیم در بتن

از جمله کاربرد سیلیکات سدیم در بتن افزایش استحکام و پایداری در آن است. طبق تحقیقاتی بررسی شد که اثر افزودن سیلیکات سدیم در نسبت‌های مختلف و بررسی متعاقب آن از نظر زمان گیرش و مقاومت فشاری است چه قدر است. به منظور مقابله با کاهش استحکام، دوده سیلیس یا همان سیلیکات سدیم اضافه می شود. افزودن دوده سیلیس در کد استاندارد هند به 10% محدود شده است و از این رو نسبت دوده سیلیسی که باید اضافه شود 10% نگه داشته می شود تا استحکام کاهش یافته افزایش یابد و اثر استحکام کاهش یافته به دلیل افزودن سیلیکات سدیم از بین برود. مطالعه زمان گیرش و مقاومت فشاری انجام شد و مشخص شد که 5/37 درصد سیلیکات سدیم به عنوان جایگزین سیمان خواص مقاومتی بهتری را به همراه دارد. از یان رو میتوان با خیال راحت اقدام به ساخت سازه هایی نظیر پل و ستون کرد بدون اینکه از مقاومت آن نگران بود.

سیلیکات سدیم چیست؟

حال که با کاربرد سیلیکات سدیم در بتن آشنا شدیم بیاید قدری با خود این ماده آشنا شویم. سیلیکات سدیم به آب شیشه و سیلیس دودی نیز معروف است. این ماده ماده ای قلیایی بوده و به دو شکل پودری و مایع سفید تا بی رنگ تولید میشود. نقطه ذوب سیلیکات سدیم 1089 بوده و دارای دانسیته 2.4 نیز است. این ماده ترکیبی از سیلیس و سدیم بوده و بسته به نسبت این دو ماده ویسکوزیته سیلیکات سدیم متغیر خواهد بود. سیلیکات سدیم در صنایع چسب سازی، کشاورزی، صابون سازی، شوینده های مختلف، ضد آب و غیره مورد استفاده قرار میگیرد.

پویش اروین میعان

یکی از معروف ترین مراکز پخش و تولید انواع مواد شیمیایی از جمله سیلیکات سدیم، پویش اروین میعان است. این شرکت دارای مواد شیمیایی با کیفیت و درجه یک از تولید کنندپان خارجی و داخلی بوده و آن را با مناسب ترین قیمت به دست مشتریان میرساند. از این رو متقاضیان میتوانند با مراجعه به وب سایت آن، مواد شیمیایی مورد نیاز خود را تهیه نمایند. برای دریافت مشاوره نیز میتوانید به شماره تماس موجود در سایت مراجعه نمایید.

مقالات اخیر

محصولات ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس