پویش اروین میعان

مشتری همیشگی ما خواهید شد, شرط میبندیم :)

واکنش اسید سیتریک با جوش شیرین

واکنش اسید سیتریک با جوش شیرین

در این مقاله قصد داریم به واکنش اسید سیتریک با جوش شیرین بپردازیم. اما قبل از آن لازم است بدانید که اسید سیتریک همانطور که از نامش پیداست نوعی اسید آلی ضعیف محسوب میشود که به طور طبیعی در مرکباتی نظیر پرتقال، لیمو ترش، لیمو و غیره یافت میشود. این ماده کاربرد های بسیار زیادی دارد به طوری که هم میتوان آن را در آشپزخانه  و هم در آزمایشگاه یافت. جوش شیرین نیز نوعی ماده شیمیایی است که نام علمی آن بی کربنات سدیم است. این ماده نیز کاربرد های زیادی در آشپزخانه و آزمایشگاه دارد. اما اینکه چرا برخی از افراد اقدام به ترکیب این دو ماده شیمیایی میکنند بحثی است که امروز به آن میپردازیم. پس چنانچه شما هم برایتان سوال است واکنش این دو نوع ماده شیمیایی منجر به چیزی میشود در ادامه بدان پرداخته میشود. پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

———- برای خرید و قیمت عمده اسید سیتریک اینجا کلیک کنید. ———-

واکنش اسید سیتریک با جوش شیرین

اسید سیتریک در صنعت کاربرد های متعددی دارد. تولید پنیر، به عنوان طعم دهنده و تولید نوشیدنی و غیره برخی از کاربرد های این ماده شیمیایی است. جوش شیرین نیز وقتی با یک اسید ترکیب میشود موجب تولید گاز CO2 شده و باعث تورم در ماده مورد نظر میشود. از این رو از این ماده نیز در نانوایی های برای تولید خمیر مایه مورد استفاده قرار میگیرد. اما واکنش اسید سیتریک با جوش شیرین موجب تولید اسید کربنیک و به دنبال آن تولید کربن دی اکسید میشود. برخی افراد معتقد هستند که ترکیب این دو ماده به سفید شدن دندان و حل برخی مشکلات پوستی کمک میکند. این در حالیست که محققان با این ادعا مخالف هستند و معتقدند آزمایشات و تحقیقات لازم در این باره صورت نگرفته است. پس نباید افراد از ترکیب این دو ماده استفاده کنند زیرا ممکن است باعث آسیب جدی به معده و دندان شود.

اسید سیتریک آبدار

حال که با نتیحه واکنش سید سیتریک با جوش شیرین آشنا شدید بهتر است قدری با ماده اسید سیتریک نیز آشنا شویم. اما شاید تاکنون نام اسید سیتریک آبدار به گوشتان خورده باشد و برایتان این نام غیر معمول و عجیب باشد. درواقع لازم است بدانید اسید ستیریک در دو نوع آبدار و بدون آب یا خشک به فروش میرسد. هر یک از این انواع کاربرد های مختلفی دارند که مشتریان بسته به نیاز خود آن را تهیه میکنند. از آنجایی که این ماده شیمایی یکی از پرکاربرترین مواد شیمیایی موجود در صنعت است همه ساله بیش از دو تن از آن توسط کشور های مختلفی نظیر چین و آلمان تولید میشود. اسید سیتریک یکی از آن موادی است که به طور گسترده در صنایع غذایی مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین این ماده یکی از مواد محبوب برای تولید کنندگان مواد غذایی محسوب میشود.

پویش اروین میعان

پویش اروین میعان یکی از شرکت های مواد شیمیایی وارد کننده و عرضه کننده اسید سیتریک است. این شرکت مواد شیمیایی با کیفیت را از کشور های دیگر تامین کرده و به دست تولید کنندگان داخلی میرساند. از این رو تولید کنندگان مواد غذایی عموما مواد شیمیایی مورد نیاز خود را از این مرکز تهیه میکنند.

مقالات اخیر

محصولات ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس